Saturday, March 17, 2007

Hey, mr. GMAT...

...kan du vær så vennlig å ta tellfart sykkel vannrett inn i helvette?!

Ja, det gikk altså ikke så fantastisk superbra på min GMAT test her forleden dag. Rimelig irriterende etter å ha lest, i mine øyne, mye, og skulle etter alt å dømme være fit for fight! Det ble gravøl på Zan Bar det, etter å ha fått presentert en score som var langt lavere enn det jeg fikk før jeg hadde lest halve GMAT for Dummies!!

GMAT består altså av 3 deler; 2 essayer, en multiple-choice-seksjon med matteoppgaver, og en m.c-seksjon med språkoppgaver. Score på m.c.-seksjonene får man med en gang, mens essayene tar ca 20 dager å rette. Før testen var jeg absolutt mest nervøs for essayene, men følte dem gikk forholdsvis bra. Viser det seg at dem også gikk rett adundas, blir jeg rimelig forbannet.

Vel vel, er bare å løse helsikkes mange test-prøver og prøve igjen det!! Jeg SKAL søke på Emerson, og søknaden SKAL være god nok til å gå gjennom! Må i tillegg ta en språktest, og det viser seg jo at halve Kina skal ta det, så det er faktisk ikke én ledig plass i hele landet før juni! Men men, det skal vel løse seg det også. Det gjør det for snille gutter, sier dem ;)

Ellers var vi på sponsatur til Xi'an forrige helg. En toppers tur med 3-dagersfylla det =) Sikkert ikke alle nordmenn som er enig med meg, men jeg mener så langt er min erfaring at det er generelt morsommere å gå ut i andre kinesiske byer enn Shanghai:) Kanskje fordi det er mindre utlendinger der... :-) Vi kikket også på Terracotta-krigerne. For de som ikke vet hva det er, så var det altså noen bønder som for ca 30 år siden kom borti noen store områder med masse knuste menn i original størrelse. De holder ennå på å grave ut og å sette dem sammen, men det dreier seg altså om flere tusen menn, hogd ut i stein, og ALLE er forskjellige med helt syke detaljer. Imponerende? Jepp!! Etter å ha sett 3 museer med bare slike? Tja, ikke akkurat like spennende...

Tur til Xi'an


Gidder ikke skrive så mye mer per nå, ettersom min irritasjon etter GMAT'n ikke har gitt seg. Se bildene fra Xi'an-turen over =)

God helg!

No comments: