Tuesday, February 26, 2008

Road trip til "The Cape" og Rhode Island

Forrige helg dro Jamie, Lauren og jeg på en liten kjøretur langs kysten av Massachusetts, samt en overnatting i Rhode Island. Lauren er en "Zipper", dvs at hun er medlem av ZipCar og kan dermed leie bil relativt rimelig :) Vi har lenge pratet om å ta en tur enten nordover eller sørover, så forrige søndag pakket vi trusene og dro!


Vi kjørte som sagt langs kysten, og da sørover. Første stopp var Duxbury, hvor vi gikk på den første av totalt 3 strender den dagen. Personlig er jeg ikke råfascinert hver gang jeg ser hav, men mine to reisevenner syns visst det er like fantastisk hver gang. Tenk hvordan det er å være langs kysten en hel dag med dem...

Neste stopp var Plymouth, hvor vi så den berømmelige "steinen". Historien er altså at (leste det på et postkort) steinen lå død på stranden i 121 år før en mann kom og sa "Hei, dette er steinen som de første pilgrimmene tråkket på i det dem gikk på land". Så nå har de buret den litt inn og man kan se den i all sin prakt. Dere, kjære lesere, kan se den her:
Fantastisk, hva? Siden noen har vært så snille og kastet en Red Bull-boks ved siden av ser dere jo størrelsesorden også :)

Resten av turen gikk bl.a. med til et par flere strender og et kjærkomment Wal-Mart-besøk! Selv har jeg ikke vært ved Wal-Mart i USA før, så det var jo spennende. Man kan liksom ikke få det så mye billigere, sies det, og det tror jeg på! Her fikk jeg meg støvler, regnhyr og litt av hvert som trengs en våt vinter/vår i Boston.

Vi tok inn på et hotell i Rhode Island søndags kveld, og en liten sightseeing-tur i Newport før vi duret videre hjemover igjen. Newport var forresten full av gigantiske villaer! Man kan se et par i bildealbummet.

Alt i alt hadde vi en super tur på ca 28 timer :) Neste gang drar vi kanskje nordover til Maine, og kanskje blir det en fisketur utpå høsten? Vi får se! Det var alt for nå =)

1 comment:

Anonymous said...

Newport ja..det e dær mange av rikingan bor..har jo sett d på the o.c ;-P