Tuesday, September 04, 2007

"Baston clæm chæowdah!"

Mine første 5 dager i Boston er over, og det føles som mye lengre! Har fått sett mye av byen, hatt et par byturer og generelt gjort mange "my firsts" :)

5 første dager i Boston

Siden fredag har vi hatt besøk av et vennepar av Heinz, så jeg har hengt meg på deres sightseeing-rute. Mitt generelle førsteinntrykk er at Boston består av mange forskjellige bydeler, om ser rimelig forskjellige ut! Selv bor vi på Beacon Hill, som ligger perfekt til i gangavstand til det meste, og har så og si kun gammel irsk arkitektur med mange små butikker o.l. Meget korslig :)

Fruktmarked

Ellers har jeg fått et meget bra førsteinntrykk av USA og folket! Visste jo fra før av at amerikanere generelt er veldig åpne, men det er allikevel ganske imponerende å se hvor gjestfrie og åpne folk er. Noe som gjør det lettere å prate med folk som bor i samme bygning, eller bare møter på en bar, t-bane eller whatnot. F.eks. tok det 10 min fra ankomst til vi tok noen øl sammen med andre i bygningen, og jeg har allerede vært på familiemiddag hos en venninne av Heinz...my first American family dinner! :)

North end (italiensk distrikt)

Har ingen bilder av leiligheten ennå, siden ting ikke helt har kommet seg på plass. Men i albummet over ligger det noen bilder fra utsikten vår! Toppterassen er bare helt konge, og det kan fort bli mange timer oppe der! ;o)

Yes, det var en liten update! Skal prøve å komme med litt flere, kortere oppdateringer etterhvert, siden jeg stort sett glemmer det som er verdt å skrive. Og sorry dårlig norsk...tror dessverre ikke den bedrer seg ila de neste 2 årene heller :/

CaoWaBOOnga!

1 comment:

Anonymous said...

Steikje, you lucky bastard!!! :D