Sunday, September 09, 2007

Ferien over!

Middag med taiwanesere

Da var ferien snart over! Mandag er første forelesning, og jeg må si jeg gleder meg:) Har hatt 3 dager med orientering, og møtt masse hyggelige folk! Av totalt ca 430 nye masterstudenter er 66 internasjonale. Av en eller annen grunn er 15 av dem fra Taiwan, noe jeg syns er litt kult siden jeg får brukt kinesisken min;)

Ellers har orienteringen mest gått på å gjøre folk kjent med skolen, samt hvor man skal gå om man trenger hjelp til noe. Tar ikke lang tid før man finner ut at de tar hele utdanningssituasjonen mye mer seriøst her enn hva hvertfall jeg har vært borti før. Det finns utallige folk og avdelinger som jobber for å gjøre studentene flinkere, noe hvertfall jeg finner motiverende.

Vet ennå ikke så voldsomt mye om hvordan det akademiske i mitt program kommer til å være, men tidligere studenter sier at det er innleveringer og presentasjoner til stort sett hver forelesning. Det er også et krav om at man opprettholder et minimumssnitt på 3.0 (GPA), noe som tilsvarer B. DET kan jo bli en utfordring :)

Arselie og lillesøster Julie

Hadde grillfest på taket vårt i går! Meget moro, med masse folk fra både mitt og Heinz' program på Emerson + hvem som helst som ville komme. Det jeg digger mest med USA; alle er velkomnge og inviterte :)

Må stikke! Hei dåå :)

No comments: